Fortsätt till huvudinnehåll

Snart skiner solen

Om sex veckor åker vi hela familjen till Thailand och gissa om jag längtar... Först ska vi bara avverka julen med allt vad det innebär. Som tur är har jag två barn och väljer att glädjas åt julen genom deras ögon för annars tycker jag mest det blivit en jobbig högtid. Alla har så höga förväntningar och vill vara tillsammans som en enda stor lycklig Bullerbyn-familj men utifrån sina egna villkor. Hur ska man då kunna enas? Nej, väx upp och låt julen vara barnens högtid. Vi vuxna har alla varit barn en gång och fått vår dos av uppmärksamhet.

Igår anlände min länge efterlängtade #495 Limited Edition Sleeveless Silk Dress från kollektionen Living Tenfold. Jag köpte den helt ny på Tradera efter tips från snälla Katinka. Tack för hjälpen! Som ni vet samlar jag på allt från denna underbara kollektion så denna sidenklänning är här för att stanna. Det har varit många ute till försäljning de senaste veckorna så ni som letar efter den kan säkert ha lika god tur som jag inför julen. Jag valde att köpa den en storlek mindre, storlek 3, och det var bra för den är mycket rymlig.
A-K har ett mycket bra inlägg ang denna klänning.

Kommentarer

  1. Grattis till den! Vad kul att du fick tag i den och at den passade! En resa till solen hade inte varit helt fel här heller ska jag tala om. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis! Den är verkligen jättefin. Åååh, vad skönt att åka iväg till Thailand! Vart i Thailand ska ni?

    Håller med dig ang. julen. Nu har varken jag eller min man några föräldrar kvar i livet så vi "slipper" den biten och kan koncentrera oss på alla barn istället, men jag blir ändå alltid lite stressad av julen. Trots att vi dragit ner på det mesta rejält. Vi satsar på god mat och mycket mys med barnen istället. Fast helst skulle jag åka till ett varmt land och strunta i allt vad julklappar heter.

    Ha en skön kväll och grymt mycket tack för ditt mail, uppskattas enormt!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Stort grattis. Jag är också på span efter en sån tunika.

    Solsemester i Thailand kan jag se mig i månen efter. Helst vill maken fira semester på ett mögligt slott i något regnigt land.

    SvaraRadera
  4. Mollyista: Det var så lite, jag tänkte direkt på dig när jag såg den klänningen i stl 2.

    Pinglan: Mögligt slott i regnet lät inte speciellt lockande...vilket land är det?

    SvaraRadera
  5. Grattis till ett bra köp!
    Jag fick tag i min för lite sedan och den är verkligen ljuvlig!

    Ja hur ska man fira julen för att alla ska vara nöjda? Jag skulle helst bara vara hemma med familjen och mysa med barnen, men då känner sig far- och morföräldrar åsidosatta! Så nu blir vi hela tjocka släkten här hemma... Barnen tycker att det är kul så vi får glädjas med dem. Jag hr faktiskt sagt till om att vi vill ha kvällen ensamma hemma för att ägna oss åt barnen, så de får snällt gå hem vid åtta-tiden. Får se hur det blir med det.

    Härligt att se fram emot Thailand! Vart ska ni?

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis till en underbar klänning. Min (i turkos) är ett av mina absoluta favoritplagg alla kategorier. Ja, solen skulle inte vara så dumt att få se lite av!!! (undra vart Pinglas man vill ta vägen _ Skottland eller vissa delar av Frankrike kanske????)

    SvaraRadera
  7. Grattis vad kul att du hittat en klänning som du så hett längtat efter verkar det som!:-) jag har denna också, använde den senast idag och samma tnake for genom mitt huvud, jag kommer aldrig sälja denna. Jag älskar den och använder den ofta. Det enda jag kan tycka är svårt med den är att den är ärmlös, jag vill ha något över eller under men efter det att jag köpte min Cool wool och Holeknit cardigan är problemet löst så det är alltid så jag bär den med någon av dessa koftor över. Jag får nog hålla med dig om att den kollektionen är en favorit, det var många gobitar i den! Har funderat på en kjol i samma siden som klänningen, den finns i några olika färger och man ser de på T ibland, har inte gjort något inköp än dock... Har funderat på den röda men det kanske är roligare med en annan färg eftersom jag har klänningen i rött eller vad tycker du, är det onödigt att köpa en kjol i samma tyg som klänningen?
    Kram Ina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty