Fortsätt till huvudinnehåll

Dan före dan före...

Hemkommen från en helg i Köpenhamn dök jag rakt ner i sängen, sjuk. Det började faktiskt redan på söndag med magont men jag lyckades ta mig hem med tåget vilket var en fruktansvärd resa, timmarna gick sååå långsamt och hela tiden nya förseningar. Jag har nog inte längtat hem så mycke på länge. Kl 00:30 väntade världens bästa make på centralen och körde oss hem i ett nysnöat Stockholm.

I Köptenhamn frågade jag efter Odd Molly på fyra butiker men ingen visste var det fanns att köpa. Buu! Däremot hittade jag 3 st Noa Noa affärer inom 3 kvarter så man kan verkligen se att det är Danskt. Ingen Odd Molly spaning heller så jag kände mig väldigt ensam i min Lovely Knit. Det var kallt, -8 grader, så den fick åka på båda dagarna.

Imorgon är det tänkt att vi ska köra norrut. Jag längtar efter mina barn så det ska bli härligt att kramas igen efter en vecka ifrån varandra. Den totalt julstämningen har jag tyvärr inte. Jag tycker mest det är jobbigt med storhelger och allas förväntningar, alltid är det någon som blir besviken.

Jag ska försöka besöka era bloggar idag och läsa ikapp. Som ni förstår lämnade jag aldrig sängen igår så därför har det varit väldigt tyst från mig. Vi hörs!

Kommentarer

  1. Usch då... hoppas att du snart kryar på dig! Har inte du fått "sjuka" för flera år framöver nu?
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Näää, du också? Hoppas du kryar på dig så du orkar åka iväg. Jag tror att jag har repat mig ganska väl, än så länge mår jag bra, men jag är inte det minsta hungrig och vågar knappt äta något "bara för att". Stor KRYA-PÅ-DIG-KRAM!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig så mycket, när du får krama tjejerna och kommer upp till Norrand så kommer nog julstämningen på kuppen!

    God Jul!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Är relativt ny på både OM och att blogga om det. Mysig blogg du har! Lägger till dig bland mina favvisar.
    Usch låter inget vidare alls. :( Din stackare. Krya på dig!

    Jag får inte heller riktigt den känslan för jul. Laddat med så mycket förväntningar, känslor. Hoppas att du får en mysig jul iaf.

    Kram & God Jul - kikar gärna in igen. :)

    SvaraRadera
  5. Åhh, din stackare! Du som precis varit sjuk. a det lugnt nu och ha en riktigt God Jul. Kram

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!

    Svar på din fråga: ÅFFKÅRS är du OM-bloggare!

    GOD JUL!
    KRAM i massor

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem! Trist att du blev sjuk... Ja tågresor från Köpenhamn har jag också trista erfarenheter av med förseningar, trasiga toaletter, you name it... Då blir timmarna vääääldigt långa som du säger. Efter vårens gräsliga tågresa beslöt jag att nästa gång får det bli Öresundståget för min del (fast det går ju inte till Stockholm, väl???)
    Hoppas julstämningen infinner sig hos dig nu då. Själv känner jag mig mest stressad nu och det är ju inte kul.... Men det blir nog bra till slut!

    SvaraRadera
  8. Tack så jättemycke för alla gulliga komentarer! Ni är verkligen guld värda. Kram till er alla

    Vi har bestämt oss för att köra norrut imorgon. Maken ska bädda ner mig i framsätet så jag kan sova. Håll tummarna för att vi slipper snöfall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty