Fortsätt till huvudinnehåll

Odd Molly Pre-Spring

Med knappt två veckor kvar till släpp har jag tittat igenom Odd Molly Pre-spring kollektionen. Tyvärr blev det inget "klick"...visst, flera av blusarna är söta men inget som ger mig WOW-känsla. Här nedan visar jag ett ax-plock.

Jag måste se dom live, kan ju bli helt annorlunda då. Jag är som bekant väldigt svag för rutor, stora som små och några av modellerna kommer i lantligt rött och vitt rutigt. Ska jag göra ett köp blir det nån av dom. Klänningen tror jag tyvärr är alldelens för figursydd för mig så den lämnar jag till andra. Sedan håller jag med Bambi att #226 Alchemistry s/s i röd är årets julblus :-)

PS. Jag ligger hemma med svininfluensan och har nog aldrig känt mig sjukare. Det är liksom en mix av alla sjukdomar samtidigt. Som tur är har maken lyckats få minsta tjejen och han själv vaccinerad idag så nu hoppas jag att de klarar sig. Äldsta tjejen har varit sjuk sedan i lördags men imorgon vill hon gå på dagis :-)

Kommentarer

  1. Uj uju uj. Svinis! Har du fått det bekräftat också? BLÄ! Det är bara att önska KRYA på dig!

    Rutor är ju jag också svag för men håller med om prespring. Eller så håller jag emot för att jag ska bort. Släpper kanske loss när jag är hemam igen. o allt är slut....
    ;-)

    Nöff nö....Förlåt, menar KRAM!
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Nej fy, det låter ju inget bra alls... Vet ni säkert att det är det ni har? Jag bara väntar på att få det, flera bekräftade fall på jobbet, så det känns som en tidsfråga innan man åker dit. Hoppas bara att inte släpa hem nåt och smitta barnen, men nu är det en vecka sen de blev vaccinerade så jag hoppas att de snart ska ha utvecklat immunitet. Hoppas det inte blir alltför långdraget för dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch då!
    Stackare... hoppas att du snart kryar på dig!
    Jag är inte heller sugen på något från prespring... jag fyndar gamla godingar på Tradera istället :)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. KRYA PÅ DIG VÄNNEN!!! Fy, finns inget hemskare än när man ligger HELT utslagen med feber och värk i hela kroppen.

    Kommer inte att handla pre-spring, är faktiskt inte särskilt sugen på något av plaggen....laddar för REA (viskar....vill ha Brand New Second Hand dress...jaja, jag vet att jag ratade den, men nu har jag ångrat mig....)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Oj din stackare! Har du fått det? Usch vad hemskt! Det börjar ju sprida sig allt mer nu. Kram på dig och krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Nämen??? Krya på dig. Snart kommer iaf världens långsamaste blus som kan pigga upp dig.

    Hoppas du blir bättre snart.

    SvaraRadera
  7. Hej Lina! Vad synd om dig - Lukas och Magnus har vaccinerat sig och jag ska göra det nästa vecka är det tänkt...

    Jag har inte fastnat i Odd-Molly-träsket lika mycket som du;-) men brukar köpa något plagg varje kollektion. Den här gången fastnade jag för de fina pastellblusarna, typ 218 Duvet s/s blouse, lite blue. Den stilen är väldigt mycket jag. Sedan vet jag inte heller vad jag tycker om de ofållade kanterna i kollektionen... Men någon av blusarna kommer jag köpa. KRAM

    SvaraRadera
  8. Va?! Svininfluensan?!!! Näääää, stackars! Jag hoppas du kryar på dig så fort som möjligt och orkar hinna med jul och sånt. En kompis till mig hade den tidigt på sensommaren och hon var sjuk väldigt länge, men det ska visst vara ganska individuellt det där. Krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  9. Ojoj!! Hoppas att de slipper undan och att du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  10. Jag skrev inne hos Katinka, men skriver det här också!

    Okidoki.. nu har spårhunden "sniffat" runt och åtminstone fått reda på namn och nummer ;)
    #482 flannel check dress midniteblue

    Då ska vi bara hitta en till försäljning också!

    KRYAPÅDIGKRAMAR

    SvaraRadera
  11. Åh stackare!

    KRAM i massor och hopp om snabbt återfrisknande!

    SvaraRadera
  12. Hur går det din stackare? är du mycket sjuk??
    Hoppas du är pigg igen1!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Lina? Lite orolig är jag nu. Hur är det? Hoppas du mår bättre! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty