Fortsätt till huvudinnehåll

Måndagsshopping

Efter dagens VAB behövde jag lämna sjukstugan och bestämde mig för att dra ner på stan. Jag kan verkligen rekommendera Drottninggatan mellan kl 19-21 på måndagar, då får man shoppa nästan ensam i lugn och ro. Jag började med en tur in på flaggskeppet H&M för att kolla in Trend och Jimmy Choo. Det fanns en hel del kvar fortfarande så jag tycker synd om de som betalar ockerpriser för dessa produkter på Tradera. Jag bestämde mig för att prova de röda skorna som varit så omtalade. Ojojoj, de var fruktansvärt höga och jag kände mig verkligen som en lindansande elefant. För att kunna gå i dessa behöver jag stretcha framsidan av vaderna. Övriga kläder från designkollektionen var verkligen inte min stil. Det var paljetter, pärlor och glitter på precis ALLT. Inget köp, vidare till Åhléns City.

Jag hade en erbjudandecheck som behövde användas och det finns väl inget bättre än att behöva offra sig på ett Odd Molly plagg. Tyvärr var den avdelning extremt utplockad, ja det fanns knappt någonting jag ville ha. En expedit var väldigt pratsam och berättade att de sålt 70 Odd Molly plagg i lördags till ett värde av 90 000 kr. Där försvann nog mina favoriter... Nåja, "offrade" mig iallafall på ett #138 Glazing frill tank som jag ska använda till koftor och under vissa blusar. Jag hade tänkt köpa en kjol men alla som fanns kvar var i storlek 0. Nu väntade de in "en ny" kollektion i början av december, hmmm kan det vara Pre Spring.
PS. Modellens som OM använt på bla denna produktbild ser verkligen sjuklig ut och jag hoppas hon inte kommer igen för nästa kollektion.

Kommentarer

  1. Ja, men det där linnet är toppenfint tycker jag som älskar mitt! Och jag håller med dig om modellen. Satt precis och tittade på bilderna med cottonpoly tanken jag la ut tidigare idag och blev smått chockad. kKolla in tjejen med det gråa linnet. har faktiskt inte tänkt på det förut, men idag såg jag verkligen det. Bläää!!!

    SvaraRadera
  2. Här i Malmö har Åhléns också lyckats sälja mycket mer än jag trodde från början. De hade så mycket men nu när jag har en 20% kupong är det plötsligt väldigt utplockat.

    SvaraRadera
  3. Ja och jag gnölade när jag var där i Lördags om att det var urplockat.. när vi kom dit i Söndags tillsammans med NewYorker var det.. ja just det, ännu färre plagg kvar.

    Grattis till ett fint linne, jag klämde på det också må du tro..

    SvaraRadera
  4. Nu var det ett tag sedan jag var på Åhlens OM-avd, men då var det en katastrof. Stökigt och upplyst med 100-wattslampor och bara jobbig stämning, inte alls lika mysigt som inne i OM-butiken, där man trivs så bra! Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Hej Lina! Håller helt med dig om modellen. Inte snyggt.
    Har du fått mitt mail? Hoppas jag skickat till rätt adress... Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Det var inget dumt kap, det linnet är nog mkt användbart, jag älskar min Glazing superfrilled top. Du har så rätt så, den där modellen ser ju faktiskt anorektisk ut...inte sunt smal....fy Odd Molly....va är detta???? Alla måste ta sitt ansvar när det gäller att skicka ut signaler om att det inte är OK att svälta för att sälja kläder....se på oss bara ;D
    KRAM vännen!

    SvaraRadera
  7. Jag håller helt med er alla, modellen ser inte frisk ut. Alldelens för smal och jag ville absolut inte visa bilden från baksidan för hennes armbågar har stora blåmärken. Förstår inte vad Odd Molly tänkte på när de tog bilderna med henne...

    SvaraRadera
  8. Det där linnet var verkligen en besvikelse för mig. Så här i efterhand kan jag tänka mig att jag skulle behövt gå upp i strl för att bli nöjd med passformen på mig. Men det är ack så fint så du blir nog störtnöjd med ditt.
    De där röda pjucksen var de jag eg ville ha fr Choo men inte till att gå i, ställa i garderoben o spara på!

    ;-)

    KRAM på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty