Fortsätt till huvudinnehåll

Blåst på Tradera

Jag är skitsur! Misstänker att jag har blivit blåst på en Angora Mix Long Cardigan jag ropade in för 3 veckor sedan på Tradera. Säljare var väldigt mån om att få betalt och skickade ut vinnarmail direkt. Sedan sa hon att paketet skulle skickas...inget paket kom...jag mailade...hon skyllde på sjuka barn vilket var ok tyckte jag. Sedan hände ingenting igen...jag upptänkte att hennes telefonnummer på Tradera var fel så jag letade upp henne på Eniro och ringde hem. Säljare blev väldigt förvånad att ta emot samtal men sa att paketet var skickat för 4 dagar sedan, detta var i helgen. Nu har jag väntat att paketet skulle dyka upp mån-ons men inget paket. Har mailat igen... Jag går tillbaka och kollar hennes omdömen på Tradera och då ser jag att det tidigare kommit bort Odd Molly paket i posten. Inget paket där hon sålt barnkläder för någon hundralapp har dock kommit bort. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att dyra plagg kommer bort i posten, eller aldrig postats?!? Jag handlar/säljer ofta på Tradera och har aldrig blivit drabbad tidigare, har detta hänt er? Känner mig så himla besviken...

Kommentarer

  1. Japp Jag blev pålurad en kopia för 1800.- Sura pengar. Säljaren vägrade bet tillb. Tradera skiter i allt. Säljaren är fortf aktiv på tradera. =(
    Har tom polisanm men hon vägrar fortf.

    SvaraRadera
  2. Men för f*n! Hoppas det inte stämmer, det skulle ju vara skittrist! Låter onekligen skumt också, att det är just de lite dyrare grejorna som inte kommer fram.
    Håller tummarna iaf!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag vågar knappt skriva för jag blir så j*vla förbannad när jag läser sånt här! Gick in och kollade och hon har ju hela 7 st liknande fall där varorna aldrig kommit fram, om man nu ska tro omdömena. Om det nu stämmer skulle personen stängas av pronto!

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad jag ska tro men självklart blir jag misstänksam att paketet aldrig är skickat. Hon är extremt dålig på att svara på mail också... Skulla ALDRIG handla av denna tjej igen NEVER!!

    SvaraRadera
  5. NEEEJ.. vad urtrist.. du får väldigt gärna maila mig med länk.

    sabina_veronika(A)hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Usch vad trist! Ja, det har hänt mig med en gång på Tradera. Köpte en kjol jag suktat länge efter för dryga 1500:- och sljaren var mycket mån om att få sina pengar, men själv hade hon precis blivit opererad och lovade bara skicka inom 3 veckor. Det var förra julen och hon lovade skicka innan jul. Jag tog rekommenderad frakt och fick tjata och tjata på henne för att ens få en bekräftelse på att hon sett att jag tog rek. Sedan kom kjolen aldrig och hon gav mig ett rek. nummer som inte fanns!!!

    Blev hur sur som helst, men det var mitt i julen så jag fick vänta. Efter tjat återkom hon och sa att mitt paket aldrig skickats rek, utan med vanlig post. Bad mig gå till Posten och leta efter det. Det kom ju aldrig fram.

    Paketet kom aldrig och hon gav mig ett falskt rek. nummer... Vad ska man tro? Hotade med polisanmälan och fick pengarna tillbaka slutligen, men sedan såg jag bakåt på hennes omdömen att hon gjort så tidigare. Mollysar hade försvunnit, felaktiga rek. hade lämnats ut och hon verkade ha blivit opererad en gång i kvarten minst. Verkade mest som om hon lånade pengar utan ränta...

    Hoppas det ordnar sig för dig dock. Kram

    SvaraRadera
  7. Katinka: Det är kanske så jag ska göra, hota med polisanmälan.
    Jag avvaktar när hon hör av sig och sedan skulle jag verkligen kunna säga vad jag misstänker, att paketet aldrig är skickat. Får se hur hon reagerar då.

    Jag orkar inte med sånt här strul!

    SvaraRadera
  8. Jag hade aldrig accepterat detta. Tradera ska ju hjälpa till när sådant händer, speciellt sedan det skett vid tidigare tillfällen. Du ska inte ge dig utan hota med polisanmälan, det är ju mkt pengar som försvunnit! Ring även upp och prata med någon på Tradera, så även dem kan kontakta säljaren.
    KRAM vännen och hoppas det löser sig snart!

    SvaraRadera
  9. Katinka o GI Malin, mejla gärna namnet på de säljarna, så jag kan undvika dem...jag har själv en oavslutad affär med en säljare som sålde en Molly som NY men den var blekt vid bysten med fläckborttagning samt att den hade små fläckar kvar..säljaren erkände detta efter ett tag...betalade över 2000 kr :-(
    tokarp03@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Usch vad ledsen man blir när man hör sånt här! Har väl haft tur, för hittills har det gått bra (peppar, peppar...) Vid ett tillfälle har jag fått en trasig vara, en leksak. Var inga stora pengar, men dottern blev ju ledsen. Säljaren hävdade envist att varan var felfri när hon skickade den trots att det var fel på den som aldrig skulle kunnat uppkomma i posten. Dessutom strulade hon innan och påstod att hon inte fått betalt, trots att hon svarat på mitt mejl att pengarna kommit fram! Men med Molly har jag klarat mig... Lite nervös är man alltid innan varan kommer och på dyra plagg tar jag alltid rek. Men man kan ju tydligen bli lurad då med, som Katinka... Polisanmäl!!!

    SvaraRadera
  11. Usch vad trist!
    Jag har aldrig varit med om att något försvunnit i posten. Och jag har heller aldrig blivit lurade på Tradera! Men jag blir heligt förbannad när jag läser sådant här!
    Jag håller med de övriga!
    Ring och säg att du tänker polisanmäla.
    Sen bör man ju ALLTID betala för REK!

    Hoppas att det löser sig!

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Triiiiist!
    Har hittills inte råkat ut för det som köpare. Däremot så blev jag blåst som säljare. Tjejen körde med falskt namn, adress, tel. Jag försökte maila, ringa mm men eftersom uppgifterna inte stämde och personen inte finns så hände det ju så klart inget.
    Hon vann en annan auktion 5 min efter min och valde väl att lägga pengarna på den (för den är betald).
    När jag sedan gav henne dåligt omdöme drog hon i med jordens lögn och får mig att framstå som värsta oempatiska haggan. :-(

    SvaraRadera
  13. Jag köpte en Odd Molly underkjol av en säljare. Betalade snabbt men ingen kjol kom. Mailade och fick efter många dagar svar att hon legat inne på sjukhus men att hon skulle skicka varan omgående. Väntade och väntade men inget paket kom, mailade igen men fick aldrig något svar. Till slut efter ca 2,5 veckor kom underkjolen. Jag hade då tappat hoppet och trodde jag blivit lurad. Kommer dock aldrig att köpa av denna säljare igen. Kanske det är samma person?? Jag handlar ofta på Tradera så det vore bra att veta vilka säljare som är opålitliga. Ha en bra dag och tack för en fin blogg! Ska bli bättre på att kommentera.

    SvaraRadera
  14. Susanna: Jag har länkat "Tradera" till auktionen så om du vill kan du se där vem säljare är. Vill inte "hänga ut" säljare, paketet kan ju trots allt komma till rätta...

    SvaraRadera
  15. Min erfarenhet är att Tradera inte gör någonting. Jag har ju en polisanmälan tom men de vägrara stänga av säljaren el ta bort det dåliga omdömet hon gav mig som hämd på det jag självklart gav henne för att varna andra. Jag bad tom om rek och bet extra för det. Hela tiden var det en j-la kopia! Inte lite fräck den säljaren hon måste ha skrattat att hon tom fick lite extra pengar för rekporto.

    SvaraRadera
  16. Säljaren jag hade problem med hette Guldpärlan någonting, men jag har inte sett henne i Mollysvängen på Tradera på ett tag nu. Hon hade alltid rosa annonser...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty