Fortsätt till huvudinnehåll

am I blue?

Idag damp det ner ett lite brunt paket med denna godbit. Den luktade konstigt och åkte direkt in i maskinen men nu doftar den gott och jag är så himla glad över att ha hittat den. En favorit som jag sett i flera inredningsmagasin och självklart älskar jag det marinblå rutiga flanelltyget. Det är något engelskt lantligt över den i kombination med Odd Mollys volanger och mynt vid spetsen. Modellen satt perfekt, mycket pga dragkedjan i sidan och den vackra volangen bak. Är det någon som har denna blus och vet vad den heter? Jag vet att den kommer från "Living Tenfolt" kollektionen 2007 och har nummer #396.

Efter fantastisk hjälp av flera OM-experter har jag fått veta att blusen heter Barnyard 3/4 sleeves #396. Tack för all hjälp!

Kommentarer

  1. Jag vill tro att det är samma tunika som Evalena hade på sig idag men i annan färgställning. Hon skriver Barnyard tunic som namn..

    http://mollyholic.blogspot.com/2009/11/pa-vag-ut.html

    SvaraRadera
  2. Ja, det där ser ju ut som min. Vet att det förekommit en variant i flanell också men vet inte fr vilken kollektion. Min är Amore Spare .....iaf o heter med bestämdhet Barnyard (tunic eller blouse eller shirt kan det vara, kom på att den längre varianten kan heta tunic.....)

    Ska kolla lite. annars är nog A-K här snart o vet, hon verkar kunna allt om namnen på OM! ;-)

    KRAM!
    Och du, fin var den allt-akta dig så jag itne knycker den. den påminner om skotsktrutig serru o då går jag igång....

    SvaraRadera
  3. Barnyard 3/4 sleeves heter min o säkert din också då de har samma nummer!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack Evalena!! Den är verkligen superfin och som vanligt har du och jag lika god smak. Måste vara det där med kjolarna de har i Skottland som vi gillar, ellerhur? ;-)

    Lustigt att våra blusar har samma nummer fast kommer från olika kollektioner. Är din blus också i flanell?

    SvaraRadera
  5. hihihi... det där löste du ju själv Evalena :)
    Modellen är den samma som Evalenas (jag har också en). Det är ju så med en del blusar, de har gjorts både i bomull och flanell.

    Supersnygg är den :)
    Får vi se en outfitbild snart?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja namnet och numret följer väl modellen och inte kollektionen om jag fattat det rätt. Barnyard tunic kom ju också både i bomull och flanell. Jättehärlig ser den ut!!!

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni!

    A-K: Jag är dålig på outfit bilder, skyller på att jag saknar spegel och gärna vill skona er från badrumsbilder ;-)

    Evalena: Jag kommer hålla i den extra hårt! Känns som att Barnyard 3/4 sleeves kommer bli en älskling som får en utvald plats i garderoben.

    Nena: Den är superhärlig och doftar även gott nu :-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att det löste sig!
    Ja, tänk om vi var McMollysystrar på skotska höglandet också! :-D
    DET vore nåt det.

    Min är i poplin men det har kära AK redanpratat om.....

    KRAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Odd Molly rea på nätet

Det är verkligen REAtider nu och jag kan inte låta bli att klicka runt bland webshopparna och kolla priser. Själv har jag intalat mig att inget ska inhandlas med mindre än 50% rea, haha, får se hur det går med det. Än så länge har jag hållit mitt löfte iallafall :-) Ikväll passade jag på att göra en lista med de webshoppar som säljer Odd Molly i Sverige. Delar med mig av den nedan och har jag missat någon bra shop får ni gärna tipsa mig ;-) Odd Molly Boutique Online , NU 50% rea Country Dreams , 60% rea Tintinstyle , 50-70% rea Nelly , 50% rea på delar av sommarkollektionen Zoovillage , 20-50% rea FOLK Malmö , 30-40% rea Milk and Honey , 50% rea Minzo , 50% rea Best of brands , 30% rea Elin Maria , 30% rea Wakakuu , 30-50% rea Cenino , rea på några enstaka plagg Lava store , 30% på äldre plagg Nantucket , ingen rea ännu MillaMi , ingen rea ännu Shoppat något?...

Mollywood

Igår kväll var jag tillsammans med ett antal andra bloggtjejer på möte hos Odd Molly i Gamla stan Stockholm. Den främsta anledningen var väl egentligen att ses och öppna upp en dialog oss emellan men vi hade också med oss ett antal frågor som vi gärna ville ha svar på. Det blev ett trevligt samtal på ca 1,5 timmar och tiden gick fort vill jag lova. Vill ni läsa de svar vi fick har Odd Mollyholic sammanfattat det väldigt bra på sin blogg. Jag körde ett lila tema igår. Även gubbarna på mitt kontor vaknade och tyckte jag var "galant" haha de är ju fr roliga. Tunikan #411 Ruffle sleeve tunic ”superanonymous” kommer från kollektionen Burn baby burn  sommaren 2007. Koftan är #201 Kettle cardigan och under har jag #746 Dolce skirt , båda i färgen lite lilac.  Den här tunikan är så söt och förtjänar egentligen att bäras utan kofta men jag var faktiskt riktigt nöjd med Kettle kombinationen. Tänk att den lila nyansen från 3 olika kollektioner passar så bra ihop. Vill säga TAC

Piedistal på loppis

Vilket skitväder, från sommar till höst på en natt stämmer verkligen detta år. Vad hände? Vi var inte alls beredda, pool och solstolar i trädgården stod som förstenade när regnet drog in och löven började falla. Så var det med det, sommaren ÄR kort. Kom tillbaka! Jag försöker att hålla kvar tanken vid de varma sommarveckorna. Envist använda kjol utan strumpbyxor, sandaler och solpuder för att slippa inta höstskrud för tidigt. Vintern är lång vet ni... Från sommarveckorna har jag flera fina loppisminnen som nu flyttat in och hittat sin plats här hemma. Bland dessa finns en gammal piedistal med marmorbänkar som jag snabbt förälskade mig i där den stod i en ladugård. Den skulle med mig hem. Matchar finfint med marmorgolvet i hallen och ska nog få en blomma på sig eller som nu ett litet block för kom-ihåg. Egentligen är benen mycket mer guldiga men kameran ville inte återge detta i bild. Det finns skavanker här och där precis som det är på möbler som varit med en tid men jag ty